09.06.2009

"Kaffeslaberas" 2. april 2009


Hei!
Lørdag 7. og søndag 8. februar var jeg på stitchingkurs i australsk setting; de kaller det "Sit in Classes..".
Det var LierQuilten som arrangerte det og kursholdere fra JordbærstedetAS. Vi skulle lage et teppe som inneholdt tekanner, kaffekanner, muffins og annet, vi skulle bruke nål og silketråd.

Det var en kjempe koselig helg, felles mat og drikke og alle kom igang med arbeid.
LierQuilten hadde laget navnlapper til oss slik at vi skulle bli kjent med navnene til hverandre.
Nå har alle medlemmene fått og disse bruker vi på møtene våre.

På selve kurshelgen lagde jeg kaffekannen.
Det var kjempe gøy!
Stitching er i grunnen brodering med attersting, franske knuter, mille fleur-sting og plattsøm.
Jeg har bruk stabilisator under broderiet og brukt broder-ring.
Deretter gikk jeg igang og sydde fløte og sukker, og kaffekopper.















Senere ble det muffens og smultringer.
Nå går jeg og venter på selve midtbildet som er et stort kakefat.
Tusen takk til LierQuilten for en fin syhelg.
Gleder meg til å fortsette!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar